כל בעל עסק יודע, שכאשר הוא פונה לקהל לקוחותיו, על הפניה להיות ממוקדת, בכדי שהוא יענה על הצרכים של אלו, שבאמת זקוקים לשירותיו או מוצריו. לפיכך רבים הם העסקים, שבצדק ממהרים להשקיע חלק ניכר מהמאמצים שלהם בבנית אתר, שיציג את העסק ואת כל מה שהוא יכול לתת לקהל הלקוחות שלו. וזה מצוין. לאחר מכן, תהליכים של קידום ושל פרסום האתר עוזרים להביא אל האתר גולשים רבים, אבל נשאלת השאלה, האם דפי האתר אכן פונים לאותם קהלים, שבעל האתר מצפה להם בכיליון עיניים? אז נראה שכמו תמיד - זה לא בדיוק כך. דוגמה מהחיים בואו וניקח לדוגמה אתר למכירת נעליים. לפי התוכנית העסקית, בעל האתר החליט, שהוא מעונין בקהלים של אנשים בני 30-40, בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה, עוסקים במקצועות חופשיים, שמקיימים פעילות גופנית בשעות הערב המאוחרות, ושגולשים בלילה (נניח בשעה21:00 וצפונה). האתר מלא בסוגים שונים של נעליים - לנשים ולגברים, נעליים גבוהות ונעליים נמוכות, במגוון צבעים וממגוון של יצרנים. האתר עצמו מעודד את לקוחותיו לבצע קנייה בחנות של העסק, אבל מאפשר גם לכאלו, שמעונינים בכך, לבצע את רכישת הנעליים באתר. העסק מפרסם דף מהאתר, שבו הוא מציע את הנעליים הרווחיות ביותר שלו - נעלי ריצה אורטופדיות לנשים בצבעי ורוד ולבן. בדף אפשר למצוא קישור שמאפשר קניה של כל זוג נעליים. הפרסום עצמו נקנה עבור המילים "נעלי ריצה" ו"נעליים". עכשיו בואו נעבור רגע ונחשוב מה קורה אצל הצרכנים הפוטנציאליים, שאליהם פונה בעל האתר. נניח ומגיעה אישה בשעות הערב, מקלידה בגוגל את הצרוף "נעלי ריצה". היא צופה ברשימת המודעות ומודעתו של בעל אתר הנעליים נראית לה מושכת. היא מקליקה על המודעה ורואה את הנעליים. אחרי 5 שניות היא נוטשת את הדף. למה היא נטשה? הלא היא חיפשה נעלי ריצה... יש כמובן המון אפשרויות תשובה לשאלה הזו. ננסה לעמוד על 5 אפשרויות: א. היא בכלל לא הייתה מעונינת בנעלי ריצה ורודות או לבנות. אולי בכלל היא רצתה נעליים עם גוונים של כחול. ב. המחיר של הנעליים היה זול מדי לטעמה, והיא הרגישה ש"מה שזול הוא בסופו של דבר יקר". את זה היא למדה בהזדמנויות קודמות, שבהן ניסתה לחסוך. ג. אמנם הופיע כפתור "לקניה" באתר, אבל לא היה שום דבר מעבר לכך, שיעודד אותה/יזרז אותה לבצע את הקניה מיד עם הצפיה בדף. ד. היא סובלת מכאבים ברגליים בשעות הלילה ,והיא לא מצאה באתר פרטים על האורטופדיות של הנעליים - במיוחד בנוגע לאנשים, שסובלים מכאבים ברגליים בשעות הערב המאוחרות. ה. התמונה שבאתר הייתה של אישה, שמתאמנת בשעות האור. טעויות מהסוג הזה הינן טעויות נפוצות, שבעלי אתרים מסחריים מבצעים בתהליך ההקמה והתחזוקה של האתר. הטעויות הללו גורמות להפסד של לקוחות פוטנציאליים וליצירת ענין אצל גולשים לא רלוונטיים. אז מה אפשר היה לעשות במקרה הנדון בכדי להתמודד עם הבעיות הללו? המון. אבל שוב, ברור לי שאין לכם את כל היום בכדי לקרוא את הפוסט שלי ולכן אציג דוגמאות לפתרונות לפי סדר הבעיות, שהצגתי קודם לכן: א. אם היא הייתה מעונינת בנעליים עם גווני כחול, אז מלכתחילה אין טעם לפרסם תחת "נעלי ריצה". אולי כדאי שהפרסום יהיה ספציפי יותר תחת "נעלי ריצה ורודות", ו-"נעלי ריצה לבנות". אפשרות אחרת הייתה להוסיף טופס קצר בגוף הדף שישאל מה חיפשה הגולשת ולא מצאה והיא תוכל למלא את הטופס עם הפרטים (כולל דוא"ל כדי שהעסק יוכל לשוב ולהציע לה את מה שהיא רוצה). ב. אפשר להפעיל פרסום לכמה דפים במקביל - האחד עבור המחירים הנמוכים, השני עבור המחירים הגבוהים יותר. כך יצומצם המקרה של אלה שחושבים ש"הזול הוא היקר". ג. רצוי להוסיף מלל, שיעודד את הגולשת לקניה - הצעות לפרקי זמן מוגבלים (למשל: בקנית זוג נעליים השני בחצי מחיר), קריאה ברורה לביצוע קניה (למשל "קני עכשיו"). ד. ניתן לפרסם מאמר, (רצוי מאוד שיהיה ממקור אמין ומכובד), שיספר על יעילותן של הנעליים בהפחתת כאבים ברגליים בשעת אימון בלילה. בסוף המאמר חשוב לקשר לאתר הקניה באמצעות קישור טקסט פשוט, או תמונה של הנעליים בצרוף קישור טקסט. ה. יש לשנות את התמונה לתמונתה של אישה מתאמנת בשעות הערב, או לתמונתה של אישה, שהתיישבה ליד המחשב בשעות הערב המאוחרות ולצידה מונחות נעלי האימון, שאותן רוצה בעל האתר למכור. מה אפשר להסיק מכך? פרסום של דפים וקידומם הוא פעילות חיונית להפיכת האתר לאטרקטיבי ומוכר. יחד עם זאת מאוד חשוב למקד את המסר המפורסם בדפים כי זה טוב מ-3 סיבות: א. קהל היעד של העסק מקבל מידע על מוצרים, שהוא מעונין בהם. ב. אתר המכירות מגשים יותר ויותר את יעודו - למכור. תוך כדי התהליך הוא חוסך בעלויות פרסום על קהלים לא רלוונטיים. ג. האתר יכול לספק לבעליו מידע בחינם, על קהלים שיש להם ענין במוצרים או שירותים קרובים למה שהוא מציע. כך למשל הדף, שמוכר נעליים ורודות או אדומות, יוכל לספק לבעליו פרטים על כך שגולשת חיפשה בו נעליים כחולות וכל זאת תוך שימוש בטופס פשוט, שאותו היא תוכל למלא. חשוב להבין: גם אם אתר לא בנוי טכנולוגית, בצורה, שתאפשר הוספת תכנים שיווקיים, שחורגים בצורה ישירה מתכני האתר, הדבר עדיין ניתן לביצוע. אני מתכוון למשל לאתרי מכירות, שמושתתים על מבנה קשיח, שרק מכיל מוצרים, מחיריהם, עוד כמה פרטים כלליים ותו לא, או לאתרי תדמית, שאין להם אופציה ישירה ופשוטה, להוסיף תכנים מבלי להיזקק לשירותיו של מעצב אתרים. איך ניתן לביצוע? יש מגוון של דרכים: להוסיף מאמרים באתרי מאמרים מתמחים, לקנות דפים באתרים מובילים ובהם למלא את התוכן השיווקי, או לשכור את שירותיו של כותב שיווקי, שיוסיף את התוכן השיווקי לאתר המפורסם, או לאתר חיצוני אחר ואח"כ לפרסם את התכנים השיווקיים שנכתבו. לפיכך - כל המרבה (תוכן שיווקי) הרי זה משובח, שרון
שרון אביגדור הוא בעל משרד פרסום באינטרנט ובעל הסמכת Adwords Qualified Individual מטעם חברת Google
לפרטים נוספים צור קשר בטלפון 054-5288103 או באמצעות האתר http://adpro9.wittysaver.com
לפרטים נוספים צור קשר בטלפון 054-5288103 או באמצעות האתר http://adpro9.wittysaver.com